Första styrelsemötet för hösten + Medlemsmöte 20 oktober

Måndag 19 augusti hade Avestakretsens styrelse sitt första möte efter sommaruppehållet i ABF:s lokaler. Styrelsen diskuterade kommande verksamhet och aktiviteter i Avesta med omnejd. Det bestämdes bland annat att det blir medlemsmöte för alla intresserade medlemmar söndag den 20 oktober kl. 16 på ABF. Det kommer bjudas in någon lokal person att inleda mötet också.

Foto: Rolf Harbom

Några viktiga datum och händelser för alla miljö- och naturintresserade i Avesta att hålla koll på framöver är:

31 aug – Stadsfesten i Avesta som fyller 100 år. Naturskyddsföreningen är med på stan och håller bl.a. i Naturfalken, ett simborgarmärke i artkunskap.

7 sep – Svampexkursion med Åke Helander. Samling kl. 10.00 vid vattentornet på Nybyberget.

10 sep – Föreläsning med Bella Linde – ”Rätt ur jorden – så blir du självförsörjande på grönsaker”. Avesta bibliotek kl. 18.30. I samarbete med Avesta Trädgårdsförening.

17 sep – Föreläsning med Arne Müller – ”Elbilen och jakten på metallerna”. Avesta bibliotek kl. 18.30. Läs mer här.

20-27 sep – Global Week for Future – en global kampanjvecka för klimatet med Fridays For Future

v. 40- Miljövänliga veckan – Tema ”Ägodela” samt ”Fixa grejen”

20 okt – Medlemsmöte Naturskyddsföreningen Avesta. Kl. 16 i ABF:s lokaler

29 nov – En köpfri dag, som protest mot Black Friday

Fler händelser dyker säkert upp framöver, så håll utkik här på hemsidan, affischer på stan och annonsering i lokala tidningar.