Om oss

Naturskyddsföreningen i Avesta är en av flera hundra lokala kretsar i Naturskyddsföreningen Sverige och en del av Naturskyddsföreningen Dalarna. Här är alla välkomna som är intresserade av natur-, miljö- och hållbarhetsfrågor! Vi strävar efter att göra Avesta kommun till en mer miljövänlig och hållbar plats att bo på, värna om värdefull natur i kommunen samt öka invånarnas kunskap och engagemang för vår gemensamma miljö.

Naturskyddsföreningen är Sveriges största ideella förening för naturskydd och miljövård. Föreningen är partipolitiskt och religiöst obunden och har funnits i över hundra år. Idag är vi fler än 226 000 medlemmar som tillsammans vill förändra världen till det bättre.

Är du inte redan medlem men vill bli? Klicka här för att teckna medlemskap!

Är du medlem och undrar vad du kan göra? Kom på någon av våra möten eller aktiviteter – du hittar dem under aktuella händelser. Eller hör av dig om du vill hitta på något själv!

Är du intresserad av att sitta med i styrelsen och påverka? Kontakta någon i nuvarande styrelse eller kom på nästa årsmöte! Du kan också ta del av föreningens stadgar.

Varmt välkommen till Naturskyddsföreningen i Avesta!