Aktiviteter 2020

28 jan – Föreläsning om strömmande vatten med Christer Borg från Älvräddarna

8 mar – Medlemsmöte och sopplunch kl. 13.00 samt årsmöte kl. 15.00 i ABF:s lokaler på Kungsatan 29 A.

26 apr – Medlemsmöte om Naturskyddsföreningens kampanj ”Hela Sverige ställer om” i ABF:s lokaler på Kungsatan 29 A. Med reservation för smittoläget gällande COVID-19.

24 maj – Guidad tur vid Döda fallen med Lennart Vessberg, biolog från Härnösand. Historisk guidning med fokus på växtligheten i området. Samling kl. 10 vid parkeringen ovanför Döda fallen vid infarten till Koppardalen.

14 jun – De vilda blommornas dag. Längs Älvpromenaden. Start kl 10 vid kyrkbrons fäste – Månsbosidan.

6 sep – Guidad båttur i Färnebofjärdens nationalpark. Kalle Hedin och kapten Lars Nyholm guidar om parken och dess natur.