Verksamhetsplan 2019 Avesta Naturskyddsförening

Följande aktiviteter är planerade hittills för 2019. Under året kommer föreningen ha regelbundna möten i kvarterslokalen på Älvnäsleden 1-5, samt delta i kommunens föreningsfrukostar. Verksamhetsplanen kan komma att uppdateras löpande under året.

Föreningsmöten under våren

Måndag 11 februari kl. 17.30
Måndag 8 april kl. 18.00
Måndag 6 maj kl. 18.00

Program

Söndag 27 januari: ”Mot 1,5 grader – hur?” Klimatkonferens med regionförbundet i Falun

Måndag 18 mars kl. 18.00: Rebecka Le Moine, föreläsning om biologisk mångfald på Avesta stadsbibliotek.

Lördag 18 maj: Guidad utflykt till naturreservatet Hälleskogsbrännan i Västmanland

Söndag 16 juni: Guidad tur på Älvpromenaden för att uppmärksamma De Vilda Blommornas Dag

Eventuellt svamputflykt i september

Aktiviteter under Miljövänliga veckan v. 40. Tema: ”Ta vara på det du har”