Paneldebatt med Avesta politiker 2014-05-05

Om kemikalier i vår vardag – hemmen, mat, vatten, luft, mark

Den 5 maj kommer Folkare Naturskyddsförening i Avesta anordna en paneldebatt i Fridolinsalen på Biblioteket

Tid: Kl 16.30 bjuder vi på fika. Debatten pågår mellan 17.00 – 19.00.

Debatten kommer att handla om kemikalier och dess påverkan på människor/miljö.

Det är ett stort ämne som vi vet alldeles för lite om och vi tror att det kan vara av intresse för alla invånare att få veta mer om kemikaliers påverkan på allt levande.

Vi har bjudit in politiker från olika partier, där några är nominerade till riksdagen:

Patrik Engström (S), Henrik Öhrn (MP), Erika Bengtsson (V), Gunilla Berglund (C)
(M), (KD) – har ännu inte lämnat namn på den politiker som ska företräda partiet
(FP) – har ej någon lämplig politiker. Övriga partier har inte svarat.

Tjänstemän:
Helen Lindholm, Miljöinspektör, tung industri och förorenade områden
Arvid Lundberg, Miljöinspektör, kemikalietillsyn

Eftersom kemikalier i hög grad påverkar våra barn och ungdomar, har vi även bjudit in skolornas rektorer, lärare och förskolepersonal samt övriga politiker i kommunen.

Vår moderator är SNF Riks´ Ylva Grudd som under många år arbetat med frågan. Hon kommer att inleda debatten med ett kort föredrag som sätter oss in i ämnet.

Vi i styrelsen hoppas att så många kommuninvånare som möjligt kan komma för att få information och ställa frågor till politikerna.

Varmt välkomna!

Styrelsen i Folkare Naturskyddsförening i Avesta